Deel:

Kwaliteitsmanagement in Yucan

Yucan is ontwikkeld om organisaties en de mensen binnen die organisaties structureel te ondersteunen bij hun kwaliteitsmanagement en ontwikkeling. Ons doel is dat uw organisatie en uw medewerkers kwaliteit en daarmee resultaten continu kunnen optimaliseren. En dat kwaliteit een vanzelfsprekend eigendom wordt. Van uw organisatie en van de mensen binnen uw organisatie.

Online totaaloplossing

Yucan is een integrale online (cloud) oplossing voor evaluatie, audits, kwaliteitsmanagement, verbetermanagement en organisatieontwikkeling. Zowel het systeem als de inhoud staan voor u klaar. U kunt direct aan de slag.

De gehele PDCA - het totale proces van meten, weten, verbeteren en ontwikkelen - wordt gefaciliteerd. U kiest zelf welke standaard en welke modules u wilt gebruiken en kunt later altijd uitbreiden. Evaluatie en audit laten zien waar u staat. Verbeterpunten worden zichtbaar. Via een handig hulpmiddel worden risico en impact bepaald en prioriteiten gesteld. Verbetertrajecten worden gericht geïnitieerd. En bij het opstellen van plannen integreert u met een druk op de knop alle relevante informatie. Inclusief documentenbeheer en uitgebreide rapportage mogelijkheden.

Werken met en in Yucan werkt voor iedereen. In iedere sector. Of u nu onderdeel uitmaakt van een grote of kleine organisatie. Op welke manier en schaal u Yucan inzet bepaalt u namelijk helemaal zelf.

Opbrengst: verbetering en ontwikkeling

U kunt starten met een efficient georganiseerde evaluatie en/of audit. Yucan zorgt ervoor dat u het verantwoordings- of accreditatieproces zelfstandig, goed en zeer kostenefficient op de rails zet en houdt.

Naar keuze stapt u door naar structureel kwaliteitsmanagement, waarbij de gehele PDCA wordt ondersteund. Mits goed gepositioneerd fungeert uw portfolio als sterke en blijvende basis voor uw kwaliteit, groei en optimalisatie van uw resultaten. Alles in eigen hand.

Met Yucan brengt en houdt u kwalitatieve managementinformatie binnen uw organisatie doelmatig en overzichtelijk binnen bereik en geeft u gericht vorm aan verbetering en ontwikkeling. Met als doel resultaatgericht te sturen en verantwoorden op de zaken die er voor uw organisatie toe doen.

Op gestructureerde en transparante wijze wordt inzichtelijk gemaakt hoe uw organisatie er voorstaat. Wat de verbeterpunten en risico's zijn. Binnen Yucan stelt u uw prioriteiten vast en definieert en beheert u projecten die invulling geven aan de beoogde ontwikkeling of verbetering. Yucan ondersteunt de volledige PDCA.

Documentenbeheer, rapportages en eventuele verantwoordingsprocessen hebt u met gebruik van Yucan ook direct op orde.

Kosten: vanaf € 30,- per maand inclusief 25 gebruikers

Prijzen zijn afhankelijk van welke standaard en procesmodules u wilt gebruiken. Alles staat voor u klaar. U betaalt alleen wat u gebruikt en kunt altijd uitbreiden. U kunt direct en zonder bijkomende advies of implementatiekosten van start.

Bij de producten in Yucan vindt u de standaardprijzen per product (combinatie van standaard en proceskeuze). De prijzen voor de officiele en geintegreerde ISO normen en HKZ schema's zijn inbegrepen. Afhankelijk van uw afname wordt een korting toegepast. Met behulp van onze offerte-tool, die u daarbij ook vindt, ziet u direct uw kortingen en eindprijzen. Met behulp van de offerte-tool heeft u met een druk op de knop uw op maat gemaakte en natuurlijk vrijblijvende offerte direct in beeld.

Missie

Het bieden van het beste en meest gebruiksvriendelijke online platform voor het meten, reviewen, verbeteren en ontwikkelen van organisaties.

Visie

We ondersteunen organisaties structureel en op de best mogelijke manier bij het ontwikkelen en verbeteren van hun kwaliteit om ze daarmee de mogelijkheid te bieden het beste uit hun organisatie te halen en daarmee hun doelstellingen te behalen.

Overtuiging

Naast de propositie en toegevoegde waarde zijn de kwaliteit van de organisatie, haar handelen en de opbrengsten daarvan cruciaal voor haar bestaansrecht. Dit stelt inzicht in en sturing op kwalitatieve aspecten gelijk aan inzicht en sturing op cijfermatige aspecten als kosten, input, opbrengsten en marges. Met name als de organisatie de (middel)lange termijn belangen, duurzaamheid, groei en concurrentiepositie op waarde afzet tegen haar korte termijn belangen.

Software is onmisbaar bij het beheersen en optimaliseren van processen. Zo ook bij evaluatieprocessen en kwaliteitsmanagement. We bieden daarom een omgeving waarin alle hierbij van belang zijnde processen integraal worden ondersteund.

De inzetbaarheid en toegevoegde waarde ervan, valt of staat echter met het gebruik ervan door betrokkenen. Juist daarom richt Yucan zich op de mensen in uw organisatie. Dat doen we door een open, toegankelijke en gebruiksvriendelijke online omgeving aan te bieden. Een omgeving die altijd voldoet aan de laatste gebruiksstandaarden en gericht is op een breed palet aan gebruikers. Iedereen is immers anders en de doelstelling, kennis en ervaring van gebruikers verschilt.

Achtergrond

Yucan is ontwikkeld (eerste versie in 2006) en wordt continue doorontwikkeld om altijd aan de meest actuele standaarden te voldoen. En vooral ook aan te blijven sluiten bij haar gebruikers. Vanaf het begin af aan in samenwerking met en op basis van input van kwaliteitsmanagers, organisatiekundigen, auditoren en vooral ook gebruikers van het systeem.

De oorspronkelijke kerngedachte is een 'hands-on' omgeving voor iedere organisatie die het managen van kwaliteit net zo belangrijk vindt als het managen van de primaire processen en de cijfers. Schaalbaar, flexibel, gebruiksvriendelijk, compact, doelgericht en met oog voor ieder type gebruiker in de organisatie.

In Yucan brengen we onze kennis, ervaring en achtergrond op het gebied van bedrijfseconomie, systeemontwikkeling, softwareontwikkeling, procesmanagement, organisatieontwikkeling en kwaliteitsmanagement samen. De ontwikkeling en het onderhoud van Yucan ligt bij ons eigen team van zeer ervaren softwareontwikkelaars. Ontwikkelaars met kennis van het kwaliteitsdomein en wat daarin van belang is. Ons inhoudelijke aanbod komt tot stand in nauwe samenwerking met expertorganisaties en specialisten.

Michiel van Oerle -managing partner